עולם השכל ועולם הרגש

תארו לעצמכם שאתם שואלים מישהו כמה
ילדים יש לו והוא משיב: “אחד”.

מה תאמרו, אם יתברר לכם שיש לו שני ילדים
ואחד הילדים סובל ממוגבלות כלשהי?
כנראה שגם בגופכם תחלוף צמרמורת.
לעניות דעתי, החברה מערבית סובלת
מאותו תסמין של ההורה המדחיק.
החברה המערבית מקדשת את השכל.
הרגש – נחשב לילד המוגבל שעדיף להסתירו.
אפילו להכחיש קיומו.
החברה המערבית מאדירה את השכל ותוצריו:
האמירה: “הוא אדם חכם, שכלתני ”
תחשב כמחמאה, ואילו האמירה:
“הוא אדם רגשני”  נשמעת כמו ביקורת.
אדם חכם, מן הסתם יגיע להישגים כלכליים גבוהים
ואילו שאינו יכול להתהדר במנת משכל מפוארת,
מן הסתם פרנסתו תהא דחוקה יותר.
לדוגמא, מילים מטרמינולוגית עולם השכל:
“כדאי”, “משתלם”,
“ראוי”, “צריך”, “רצוי”.
ואילו מילים מטרמינולוגית עולם הרגש:
כל הרגשות כמו “אוהב”, “שונא”,
“בא לי”, “מתחשק לי”, “רוצה” …
ניסיונות לצרף משפטים ממילים מעולם השכל
עם מילים מעולם הרגש מראש נידונו לכישלון.
למשל, איך נשמע לכם המשפט:
“לא משתלם לך לאהוב את בנך!”
???
הזוי לחלוטין.
כמו גם המשפט: “רצוי שלא תאהב את בתך”.
משפטים אלו נשמעים באוזנינו צורמים.
המון שיחות מתקיימות בין אנשים המדברים
בשפת שני העולמות, בלי לשים לב. דו שיח
חרשים אילמים.
באחד הימים הגיעו לחדר המורים ההורים
“המטורפים” של עילם. (כך כינוי אותם שאר
ההורים של ילדי הכיתה )
עילם, ילד חמוד אך תוקפני. ניכר שקשה לו.
טרוד במאבק חסר סיכוי,
להיות הכי טוב, הכי יפה, הכי חכם, הכי….
מגיל גן, בבלי דעת, מחנכים אותו הוריו
להיות “המקופח הנצחי”. שהרי מזמן כבר ידוע
שילד מפונק הוא ילד מקופח.
ילד שאינו יודע לקבל “לא” כתשובה.
ה”לא” מקבל משמעות אימתנית של
הכל לא בסדר.
אם לא נעתרו לדרישתו – מן הסתם
מתנכלים לו. לא חלילה משיקולים עניניים.
הוריו פצחו בצעקות על מורתו.
המשפטים שאמרו, נשמעו כמו הגיוניים.
אנשים שבנם הוא כל עולמם. נשמע טוב.
אך אחרי שניים שלושה משפטים
שלא יצרו שום חבור הגיוני…
מילות שכל ורגש עשו דרכם בערבוביה
מגרונם הצווח לכלל העולם…

לא יאומן כי יסופר !
מעוניינים לשמוע את המשך הסיפור ?
כתבו לי על כך:


שמך המלא *

הדואר האלקטרוני שלך *

נושא

ההודעה שלך

* שדות חובה


Share


השאר תגובה

! בקרוב

The Remarkable Joel Osteen:

מונה יומי: 100,000,000
    ? אפשר שנייה מזמנך
    לאתר משלך
    לבניית אתר משלך / לדף נחיתה / לבלוג / לנוכחות עסקית ברשת החברתית התקשר: 052-8949236 אור רפפורט
    :המלצה על הקורס תטא-הילינג
    בהנחייתה המדהימה של הגב' ניצה מזר יניב. ההמלצה מיועדת למי שכבר הבין שאין לנו, בני האדם, יכולת לפרש את כל תופעות עולמנו ע"י המדע. אני אומרת זאת כמי שחונכה על ברכי המדע. אבי, פרופ' בועז פופר, בעברו, מרצה בכיר בטכניון, איש רב תארים, שחקר והתמחה בין השאר, בתורת היחסות של אינשטיין. כפי שאני רואה זאת, יכולתנו מוגבלת להבין רק מציאות של יש מ - יש, ואילו היקום נברא יש- מאין. לכן אני מאמינה במשהו שגדול מאתנו הרבה הרבה יותר. המון יותר. בקורס תטא-הילינג הבנתי שלכל אחד מאתנו יש יכולת מדהימה לנגישות ומיידיות לתקשר, לחזות, לשנות, לצוות ולא לייחל.לדרוש ולהיענות !
    



           תגיות: הצבת גבולות|אסרטיביות|טיפים לחיים|ארגון|מחנכת|רפפורט|אור|אור רפפורט|ייעוץ זוגי|חינוך ילדים|תכנון זמן|מערך שיעור|מערכים|פוטושופ|ארגון בית| |ניהול זמן|גבולות|בית|חינוך|יועצת|טיפים לחינוך ילדים|בתים|תכנון|